frost
|
Otroci te starosti radi posnemajo kar delajo starši. To sicer ne pomeni, da ti bo pomagala zložiti cel stroj obleke, ali skuhala kosilo, verjetno pa bo hotela vsaj nekaj časa biti zraven. Se pravi, če kuhaš ji lahko daš kak lonec(po možnosti pravi ker so dosti bolj zanimivi od igrač), in jo prosiš naj ti skuha kosilo. Morda pa se bo zaigrala, ne vem. Ko vidiš, da ji postane dolgočasno(začne razmetavati in podobno), nekaj dodaš dejavnosti, malo osmisliš...recimo jo prosiš, naj ti pomaga v kupu najti neko majico ki jo je res potrebno oprati; naj ti naredi še solato, ker jo imaš zelo rada(lahko ji daš dejansko par listkov solate, da jih malo opere, vendar bodi pripravljena na to, da jih boš morala zelo verjetno pojesti tudi če se bodo med pripravo malo valjali po tleh) Glede igrač lahko poskusiš takole-menjuj igrače-naj ne bodo vse vedno na razpolago, ampak z njimi kroži, da znova pridobi zanimanje za njih-če je vse na kupu in lahko dosegljivo, hitro postane nezanimivo. Če so pa te stvari na višji polici in dosegljive samo občasno, so otroci takoj bolj radovedni. Druga stvar pa je, da se bo verjetno potrebno ,vsaj od začetka, zaigrat skupaj z njo(sploh če je že navajena, da se nekdo ponavadi igra z njo). Torej, privlečeš na plano neko igro-začneta skupaj-ko se vključi v igro in je v njo zatopljena, se pa počasi umakneš za 2, 3 minutke. Potem spet prideš nazaj, pogledaš kaj je naredila, jo pohvališ, morda se za minutko usedeš zraven nje, kaj pomagaš, nato pa spet za par minut stran. Ta čas potem seveda podaljšuješ, da ne gre samo za minuto ali dve, ampak da prideš na tak čas, med katerim lahko dejansko kaj narediš (recimo 2-3 letni otrok bi se nekje za 15 minut skoraj zagotovo moral znati zamotiti sam-čeprav 15 minut je pri večini že maksimum). Zelo prijetne za otroke so kakšne ustvarjalne dejavnosti-naj nekaj nariše, po možnosti vključi nove materiale-barvanje makaronov iz katerih lahko kasneje naredi verižico, barvanje kamenčkov, packanje s prstnimi barvami(če ste pripravljeni tolerirati malo packarije), izdelki iz naravnih materialov, vate...velik motivacijski faktor pri deklicah(pa tudi pri dečkih) so bleščice-resno. Delujejo v 99/100 primerov. Tiste bleščice/nalepke/makaroni/karkoli že...naj bodo nekako rezervirani za takrat, ko dela sama-bolj ji bo zanimivo, kot če jih bo imela vedno na razpolago, in možno je, da bo več časa zdržala zraven. Pa zdaj ko so prazniki lahko morda izdeluje okraske iz slanega testa-poceni material, enostavno pa še hitro je gotovo in pripravljeno za barvanje. Lahko tudi 'sama' speče piškote-skupaj naredita testo, potem pa se ti umakneš, ona pa oblikuje piškote sama ali z modelčki, potem jih ti spečeš, ona pa jih kasneje okrasi s čokolado, mrvicami...kar pač imate doma. Pečenje je nasploh fina dejavnost za tako navajanje na samostojno delo-ko se dela testo sta skupaj, pri oblikovanju piškotov dela sama(ti ji morda samo daš nekaj idej), nato jih spet skupaj dasta v pečico, nakar je spet sama za okraševanje. To je recimo nekaj predlogov. Verjetno mi ni treba še posebaj poudarjati, da se je ob dojenčku skoraj več potrebno ukvarjati s starejšim otrokom kot z dojenčkom samim.
|