chezAnA
|
Drage mamice (morda tudi kakšen očka)! Sem študentka pedagoške fakultete in imam ta teden nastop v 5. razredu 9-letke pri uri glasbene vzgoje. Do sedaj sem delala z mlajšimi otroki, tudi bolj mi leži delo z njimi, zato sem sedaj v dilemi. Nimam osnovne ideje, kaj se otrokom, ki so menda v tej starosti že "zelo odrasli in veliki," še zdi primerno in jim je všeč, kaj pa jim je bedno, odveč in otročje. Če nimate nič proti, bi tu zapisala svojo zamisel, kako bi uro izpeljala, vas pa prosim, da dodate svoje komentarje, ideje, pomisleke, morda izkušnje iz prakse ... Karkoli. Bi? Hvala tema ure: Urejanje notnih vrednosti vsebina: Naučili se bomo, kaj je to takt, kaj so taktnice, kako določimo taktovski način in kako sta 2- in 3-četrtinski takt sestavljena. Če bo se mi bo zdelo primerno, jih lahko naučim še , kaj je to predtakt. št. otrok: 17, ena deklica je letos začela hoditi v glasbeno šolo, ostali pa je ne obiskujejo. Aja, šola je mestna. Tako, to so osnovni podatki. - uvod:jim povem, da je bila sestra pred kratkim v Afriki. Tam so jo otroci naučili veliko pesmic, ona pa se je bala, da jih bo pozabila.Zato se je naučila zapisa, ki ji je pomagal, da se je pesmic spomnila tudi doma. Zapise je izgledal takole (na tablo nalepim zapis besedila izštevanke, nad njim so note, pod njim pa označene poudarjene in nepoudarjene dobe) se naučimo izštevanko in besedilo spremljamo s telesnimi zvoki (ploskanje, tleskanje, cepetanje, tolčemo se po prsnem košu ali stegnih...)
- se prelevim v strogo učiteljico (si dam na nos okvir očal, si spnem lase in primem v roke palico. (Nekoliko se afnam)na zelo strog način jim povem, da se pred poudarjeno dobo zariše navpično črto, ki se ji reče taktnica, prostor med dvema taktnicama pa se imenuje takt. ker so note, ki nastopajo v taktu četrtinke, imamo četrtinski takt, ker pa sta po dve v vsakem taktu, pa je to 2-četrtinski takt
- nato dam očala spet dol, sem takšna kot prej. Pokažem jim bobne, ki ji imam s seboj (3 veliki bobni), skupaj še 1x prepojemo pesmico, spremljam z bobni. Nato pokličem trostovoljce, spremljajo z bobni, ostali pa spet prepojemo in spremljamo s telesi
- naslednje leto pa gre k indijancem. pesmic še ne pozna, razen ene, pa se bomo še to naučili (potek je na isti način kot pri prvi izštevanki)
- ker jih je malo, si lahko privoščimo, da vsi igrajo na bobne, kajne?
- skupaj se naučimo jingle bells malo drugače, en del skupine rapa besedilo, nekaj jih zadevo po raparsko spremlja, ostali ploskajo, ali pa pojejo vedno iste štiri tone
- zaključek: skupine otrok po 2 ali 3 bi si s seznama izbrale pesem. imajo nekaj minut, da se dogovorijo, kako jo bodo izvedli (pojejo, rapajo), nato pa nas naučijo, kako naj jih spremljamo(petje 2 ali 3 tonov, spremljava s telesnimi zvoki, raparski stil spremljave: m-c-c), vsaka skupina predstavi svojo pesem ob spremljavi ostalega razreda. pesmice bi bile npr. 1.kitica in refren Čebelice Maje, Hugota, Ringaraja... Izrazito otroške, z enostavnim besedilom, da bi se otroci lahko malo norca delali mogoče?
v glavnem... prosila bi vas za pomoč, ideja je še zelo groba in mi v bistu še ni čisto všeč, zato jo bom še zagotovo spreminjala.Upam pa, da se mi ob vaših komentarjih porodi še kakšna ideja. hvala že v naprej
|