Gina
|
Ma, saj sem napisala, da 1.razred ni hud. Hudo je kasneje. Jaz sem tolk srečna, ko je vsaj en moj otrok ušel 9-letki. Že tako se človek naveliča šole, ker če skupaj seštejemo vse dejavnike, predstavlja že zadnja leta OŠ samo en gromozanski stres otroku. In ko naredi srednjo šolo, mora biti že zelo "šolskega karakterja", da se mu ljubi še kaj. Jih čist zamorimo! Pa kakšne ocene neki, draga Jana! Saj učijo se samo za ocene, da bi pa kdo res kaj razumel, o tem lahko pa sanjamo. Če jaz enemu srednješolcu rečem renesansa, ne bo imel pojma, kaj naj si pod tem v resnici predstavlja. Ali pa še milijon drugih pojmov. Niso izobraženi, ker imajo preveč snovi. Vse se naučijo za kratek čas, da gre test mimo, nimajo pa nobene prave predstave o rečeh. To je tudi jasno, ko primerjamo našo mularijo z drugimi državami. In potem jim še nabijejo učni načrt z novimi podatki. Traparija na kvadrat. In ja, še enkrat, eksterce ukinit! So brez veze. Kdo se mora dokazovat z njimi? A so res izraz znanja ali kaj? Mimogrede, a veste, da gre samo zasluga tistim prvim, zagnanim, poštenim, prijaznim učiteljicam, ki so šle prva leta v poskusno 9-letko, da otroci v resnici nimajo 6 ur pouka, kot zahteva učni načrt. So se zbunile in rekle, da se to pa ne grejo, ker so otroci premajhni, da bi to zdržali. In s(m)o vmes lepo uvedle uro ali dve za rekreacijo, odmor, pouk pa priredile tako, da poteka skozi igro. No, čeprav so se tega prva leta vsi držali, ker so se učiteljice o tem pogovarjale, pa so zadnja leta stopile v 9-letko nekatere šole, ki so bolj šolsko naravnane in menijo, da mora biti vse po šolsko. Tam imajo ravno tako pouk kar ves čas, samo zato, da izpolnijo št. ur in pač ne gledajo na to, da otroka razbremenijo. Saj je vendar logično, da ko vse predelaš in otrok tisto zna, da je brez veze ga še 20 min (vsako uro) silit, da nekaj dela, samo zato, da bo minilo 45 minut, a ne? Preveč sem se razpisala. Saj bo boljše. Maš prav Splišni, počasi bo še kakšne traparija 9-letke morala past. Res upam, da kmalu.
|