nejcko
|
Pri nas na šoli to izvajamo že nekaj časa . Ti bom pa prikazala stvar zgolj iz lastnih izkušenj dela s takimi učenci in lastnega videnja tega fenomena. Mogoče bo stvar zvenela malo grobo, pa vendar ... Za nadarjenega učenca (v nadaljevanju NU) da predlog učitelj ali razrednik, nato vsi učitelji, ki tega učenca učijo, izpolnijo nek vprašalnik - kako pač oni vidijo učenca. To je bolj tako-tako, ker en matematik pač res težko presoja, če ima otrok super posluh in je glasbeno nadarjen No, največkrat gremo učitelji takemu učencu "na roko" - ker imeti NU na šoli je za šolo oh in sploh velik ponos in nekateri učitelji z njimi dobimo prepotrebne ure za polni delovni čas, poleg tega je to tudi dobra popotnica za učenca, saj ima kasneje več možnosti za zoisovo štipendijo. Kako delo z NU poteka, je odvisno od ravnatelja. Takemu učencu pripadajo dodatne ure individualnega pouka pri določenih predmetih - po kakšnem ključu se izbirajo ti predmeti, pa nimam pojma, ampak velikokrat prihaja do pravih paradoksov. Naj še omenim, da je to na nek način dodatna obremenitev otroka, saj s tem statusom "pokasira" še najmanj eno ali celo dve uri pouka več na teden, koliko od tega odnese, je pa druga zgodba. Imela sem individualne ure s takim učencem- brihten je bil res zelo, ampak len na kvadrat, precej vzvišen in vasezagledan, na ure DNU večinoma sploh ni prihajal, skratka brez veze. Njegov nonšalanten odnos je bil na koncu "poplačan" s tem, da kljub statusu ni bil predlagan za zoisovo. Drugi primer: učenka, nadarjena predvsem na umetnostnem področju, ne vem pa, po kakšnem ključu sem jo jaz dobila v roke. Punca je sicer zelo pridna in vestna, ampak nadarjena pa za moje pojme ni - razen seveda na umet. področju. Z njo v bistvu nimam kaj dosti za početi, saj punca ni ambiciozna, nima nobene želje, da bi vsaj na svojem področju dosegla kaj več, kaj šele pri kakšnem drugem predmetu. Njej so najvažnejše 5 v redovalnici, te dosega s pridnostjo in piflanjem, ostalo je tema. Brez veze. Mogoče imam samo jaz take čudne izkušnje s temi NU, ampak če je nek otrok recimo glasbeno ali likovno ali športno nadarjen, se mi zdi mnogo bolj smiselno, da se ga vpiše v kakšno šolo ali klub izven šole. Ker take nadarjene učence matrati z dodatnimi urami slovenščine in matematike ... ne vem, no ... jaz ne vidim smisla.
|