Gina
|
Nimam zdaj pri sebi učnih načrtov, vendar je eden od ciljev v skoraj vseh razredih.....otrok zna vrednotiti likovne izdelke (oceniti, če so narejeni v skladu z navodili) Tako otrok ne ocenjuje same estetike izdelka, niti ni njegova ocena neka ocena za v redovalnico, ampak se uči tega, da mora nekaj delati po predpisanih postopkih, uči se vrednotiti svoje in tuje delo glede na dan kriterij. Če je bilo npr. navodilo, da mora izdelek vsebovati svetle in temne barve, jih mora vsebovati. Če je bilo npr. navodilo, da naj narišejo sliko točno po modelu in da naj bodo pozorni na detajle, potem nekdo, ki nariše krasno umetniško sliko, pa ni realna, ni dosegel cilja in otroci se naučijo vrednotiti različne reči različno, ker so bili dani različni kriteriji. Če bi bilo navodilo npr. naj narišejo neko konkretno stvar čim bolj domiselno, po svoje, pa naj zapolnijo celo ploskev, bi gotovo vrednotili po drugih kriterijih, kot prej zgoraj omenjeno sliko. Ali pa npr. če rečemo naj ustvarijo neko črtno risbo s takimi in takimi črtami, sledmi. Če je navodilo, naj rišejo s tušem, bi nekdo, ki je delal s flomastrom, naredil osnovno napako, pa če še tako lepo nariše, cilj ni bil dosežen. Enako je pri vseh ostalih rečeh..kiparjenju, oblikovanju, tiskanju....In to je tisto, česar se otroci učijo pri vrednotenju. Tako da meni se zdi, da si malo narobe razumela celo reč.
|