Gina
|
V praksi je tako, da gre res cel letnik v šolo, od 1. januarja, do 31. decembra. Razlike so pa velike v starosti. Saj je tako lahko najstarejši otrok v razredu star 6 let in 8 mesecev, najmlajši pa 5 let in 8 mesecev. Če je otrok decembrski, se redko zgodi, da zavrnejo preložitev vpisa. Septembrskega otroka, ki bi šel leto kasneje v šolo, jaz še nisem doživela v praksi. Je pa tako, da sem sama 10 let nazaj to tulila na raznih shodih, ki so bili pred devetletko, pa v javnosti smo sprožali take in podobne teme - vendar ni takrat nikogar brigalo. Ve večinoma še niste imele otrok in vam je bilo popolnoma vseeno, kaj smo se pogovarjali, tisti ki so imeli starejše otroke jim je tudi "dol viselo", le redki pa smo se ogromno trudili ljudi nekam premakniti, da bi se malo skupaj vzeli in zaropotali. Obžalujete????!!!! Zdaj je, kar je. 5-letniki vstopajo v šolo. Gaber si je naredil spomenik, Zver pa si ga gradi zdaj. Če pa vseeno želite kaj prispevati k boljšemu šolstvu, pa lahko to storite zdaj. Naj vas brigajo bodoči rodovi, lepo vas to prosim. Še vedno se dogajajo nesmiselne reči, ki se bodo dotaknile tudi vaših otrok. Ta hip se sprejema nov učni načrt, oz. je v pripravi. 9-letka je zastavljena na ogroooooooomnoooooo snovi. Polno nekega učenja, vse se jemlje zelo površno, otroci ne dohajajo količine, ki jim je predstavljena, učitelji nimamo časa utrjevati snovi, ker je komaj za obravnavo dovolj, ali pa še to ne. Večina snovi je sicer primerne starostni stopnji, vendar jo je količinsko preveč. Ogromno preveč. Tako da otroci ne dobijo nobene osnove. Vse jim gre iz glave prej, ko kontrolka mine. Nobenih temeljev nimajo. Učijo se zgolj tako, da se napiflajo do kontrolke, potem pa...tema. Zato dosegajo v evropskem merilu slabe dosežke. Naši na ministrstvu menda menijo, da je količinsko premalo, pa da zato ne znajo. Totalen nonsenz. Ne morejo znati, če imajo že v 1. razredu pri vsakem predmetu cca 80-100 ciljev za doseči pri vsakem predmetu, kar se vsako leto (število ciljev, kar naj bi znali) množi, ne samo dodaja. Najhujši preskok je v 4. razredu, kjer menda lahko od takrat naprej živiš samo še za šolo, če hočeš slediti pouku tako, da boš imel primerne ocene za vpis na gimnazijo. In res imajo otroci inštruktorje že v 5. razredu, kar se meni osebno zdi poraz slovenskega šolstva na celi črti. Priznajmo si, da so obstoječi učni načrti zanič. Preobsežni so, da bi spodbujali dobro znanje, dobre osnove. In zakaj to pišem?? Učni načrti se prenavljajo. Nameravajo jih RAZŠIRITI??!!!!! Dodali bodo snov, nameravajo pa še razširiti število ur pri predmetniku. Predlog je že, in gotovo bo sprejet. Učitelje so vključili, vendar bolj formalno. V 50. minutah smo morali pregledati 6 učnih načrtov in jih analizirati, ter oddati mnenje + izpolnjen vprašalnik! A se temu reče sodelovanje???!!! Vključili so nas, da bodo spet lahko rekli, da smo sodelovali. V resnici bo najbrž spet tako, kot je bilo pred 9-letko. Vse so sprejeli zelo mimo stroke. Prosim vas, starši, vključite se, protestirajte javno. Učitelji sicer lahko sodelujemo na internetu pri oblikovanju (naj bi tako bilo, čeprav dvomim v uspeh, saj veste, kar si en zelo vplivem človek, ki je oblikoval učne načrte zamisli, noče popustiti niti z mm in spelje čez trupla), vendar nisem prepričana, da širša javnost lahko dostopa do teh strani. Kjerkoli lahko, se potegnite za svoje otroke. Nič več ne bodo znali, če jim nabutajo učni načrt z neumnostmi, za katere niso zreli ali pač samo s količinsko preveč snovi. Sodelujte,vaši otroci so, samo vas imajo, da se boste lahko postavili zanje. Več nas je, bolj se sliši glas ljudstva, lažje se sploh kaj premakne. Naj se vas sliši, tudi vaš glas šteje. lp g.
|