Gina
|
IZVIRNO SPOROČILO: Kerensa* Če profesorica torej nekje pri sebi beleži neke minuse, jih torej lahko celo leto riše in piše, pa ne bodo niti malo veljavni, kajne - prav razumem? Ja, tako je. Ni zakonske podlage, da bi lahko iz tega naredila oceno. v enem od tvojih zgornjih postov sem zasledila, da učbenik za svoj predmet izbere profesor sam oz. team profesorjev, če jih je za določen predmet na določeni šoli več. OK, to še razumem. Ne razumem pa (še vedno), zakaj potem učitelj, ki učbenik in delovni zvezek sam izbere (in to potem očitno da naprej v potrditev Ministrstvu), tega učbenika ne uporablja? Zakaj potem fotokopira od nekje drugje? Kot dodatek ali pomoč za razlago snovi ali kot vaje za utrjevanje - OK, ampak kot osnova? To mi pa ne gre v glavo. Osnova za poučevanje nikdar ni učbenik, ampak vedno učni načrt, ki je zakonsko predpisan. Tam piše popolnoma vse, kar se mora otrok naučiti. Potem pa različne založbe na ta učni načrt napišejo različne učbenike, z željo, da jih čim več prodajo seveda, potem te učbenike pregleda pristojna komisija in določi, ali ustrezajo ali ne, ali zajemajo vse cilje ali ne. Učitelj lahko izbere kateregakoli od ustreznih učbenikov, vendar samo če še nimajo šolskega sklada (tega imajo zdaj itak vse šole) oz. če imajo prosta sredstva za nakup novih učbenikov (kar je zelo omejena stvar na vsaki šoli).Zaradi sklada si ne more zmišljevat, ker ni denarja za nove učbenike v učbeniškem skladu. Ostati mora pri obstoječih, pa če jih mara ali ne. Primer: V 1. in 2. triadi uči množica učiteljev, vendar morajo vsi imeti enake učbenike. A ni logično, če uči 1. triado recimo vsaj 9 ljudi, da kakšnemu vmes kakšen od učbenikov ne bo všeč? Učbeniki tudi niso vedno popolnoma v skladu s cilji, nekateri učbeniki, vsaj za 1. triado lahko govorim, so imeli več snovi notri, kot je bilo predpisano s strani države. NO, torej osnova ni nikdar učbenik ali dz. Vedno učni načrt. Le tega je treba predelat. Knjiga je samo pripomoček, dz ravno tako. In še konkreten primer pri nas - učbenik ne, delovni zvezek ja. Kaj ni to komplet? Kaj naj ne bi naročili obojega? Ker potem pa pride do situacije, kakor pri nas - otrok dobi domačo nalogo v delovnem zvezku, ki je pa ne more korektno narediti, ker se nanaša na nekaj v učbeniku, katerega pa nima. Saj je prav - otroka to morda spodbudi k iskanju informacij drugje in posledično si skoraj zagotovo več zapomni, ampak vseeno - a je to tudi uveljavljena praksa? Ponavadi je komplet. Ponavadi se naroči oboje. Ni pa nujno. Če se učitelju neka knjiga ne zdi tako zelo fajn, dz pa ja, potem se lahko odloči samo za dz ali samo za knjigo. Prepričana sem, da se ta problem, da bi nekaj moral poiskati v knjigi, ne pojavlja čez cel dz, sicer bi zihr naročili zraven tudi knjigo. Pa če boš napisala zraven, da naloge niste rešili, ker nimate knjige, vam tudi nihče ne bo težil. In morda še ena o domačih nalogah, čeprav je nekje na RR že bila nekoč tema o tem - a se domače naloge še vedno smatrajo samo kot vaje za utrjevanje in ne kot nekaj obveznega? Je učenec lahko kakorkoli sankcioniran, če ne dela domačih nalog? Se lahko domače naloge sploh v katerem primeru ocenjujejo in v katerem, če da? In če se učenec drugače dovolj uči in osvaja standarde znanja - je lahko celo leto brez domačih nalog? Ja, naloge so vaje za utrjevanje, vendar so dane z namenom, da se določena učna snov utrdi, ker je otroci še ne obvladajo. Iz tega razloga se na večini šol ekstremno teži k temu, da naj bi se domače naloge delale in bile del učnih in delavnih navad, ker brez nalog otrok težko obvlada snov, poleg tega je pri veliko učencih to edini način učenja, ki ga sploh prakticirajo, zato je koristen. Če ne dela dn je težko sankcioniran. DN se lahko ocenjujejo, če je ocenjevanje take oblike dela vnaprej napovedano. Ocena mora biti enkratna, se pravi ne more dobiti ocene iz pluskov in minusov, ampak se pregleda konkretna naloga in se jo oceni s številko. Načeloma je lahko celo leto brez DN, vendar v praksi taki otroci, ki imajo težave z delanjem minimalnega dela v obliki DN težko dosegajo relativno ok rezultate, ker dn je oblika dela pri kateri se naučiš ponavadi več kot pri popolnoma samostojnem učenju, v bistvu te usmerja da predelaš točno tisto, kar naj bi znal. Čudno mi je, da tvoj otrok ne dela DN kar na urah dodatne pomoči. Če je tvoj otrok HA, rabi res individualno pomoč, da ga nekdo usmerja k pozornosti, sploh zadnje ure pouka - upam da ima pomoč zadnje ure, ne prve. Na tistih urah naj bi delal točno to, kar delajo pri pouku ali so delali prejšnjo uro, zato pa ima individualnega učitelja, ki mu pomaga slediti, ker zadnje ure ne more pri vseh motečih elementih. Na teh urah je bedarija kaj drugega delat z otroki s takimi težavami, kot redno snov. Kaj pa vem, to je moje individualno mnenje.
|