urska25
|
IZVIRNO SPOROČILO: Gina Ne ne ne, pripomočke ima vso pravico imet toliko časa, dokler mu stvar ne laufa. Pa četudi je to še v 3. razredu, kaj pa potem. Lahko ima karkoli, najboljše pa je, če ima za pripomoček prste, iz tega razloga, ker so vedno pri roki. Najbrž otrok obvlada zadevo, če ima pri sebi številski trak. Nič ni narobe s tem. Načeloma v šoli avtomatiziramo najprej štetje naprej in nazaj, in po možnosti še sešt. in odšt. do 10 čim bolj utrdimo, zato ker to je osnova za vse seštevanje in odštevanje. Potem je pa vseeno, kateri način otrok najde, da zna učinkovito sešt. in odšt. Načeloma je za vsakega otroka zelo fajn, da ima vse seštevanje in odštevanje do 20 v par letih čisto avtomatizirano, ker to je osnova za celotno matematiko za cel lajf. Lahko samo šteje naprej in nazaj, lahko pa gre po sistemu upoštevanja desetice (to je tisti način, ko pri računu 7+8 sešteješ najprej 7 + 3, da prideš do destice, potem pa seveda dodaš še 5; tako sešteva večina ljudi pri večjih številih in ta sistem je v praksi zelo uporaben, vendar zgolj kadar ima otrok toliko avtomatizirano seštevanje do deset, da mu je taka oblika seštevanja lažja, če predstav do 10 nima že čisto avtomatiziranih, mu je taka oblika težja in je v šoli v bistvu ne forsiramo, če otroku ni v pomoč). Kako dobiti 20 prstov, ko jih imamo vendarle samo 10 na rokah? Ko otrok pride do 10 in mora šteti naprej, mu reci naj 10 prstov začasno shrani pod mizo (za hrbet, kamorkoli, vseeno je). Otrok prste "odloži tja" (pod mizo, za hrbet...), vzame "novih" 10 prstov (istih seveda) in šteje naprej. Če imamo isti račun 7+8, otrok šteje 7 (v 2. razredu morajo nekateri še vedno prešteti teh sedem prstov od začetka, nekateri jih pa takoj pokažejo, potem šteje vedno po prstih po vrsti naprej), plus+1,2,3 (tukaj pride do trenutka, ko prstov zmanjka, jih mora skriti, dati pod klop in vzeti nove - vsakič sproti mu na glas rečeš, skrij prste, spravi jih pod klop- to pa zato, da si zapomni, da tisti prsti tam čakajo), šteje naprej 4,5,6,7,8 (opazi da kaže 5 prstov, vendar mora vzeti od tam, kamor je spravil še 10 prstov, torej jih nima samo 5, ampak še 10 od prej. To zelo hitro pogruntajo, da je to 15. Za nazaj štet pri odštevanju je sistem ravno obraten. POkaže najprej 10 prstov, jih skrije pod klop, pokaže še 5 prstov, da dobi skupaj 15 in začne odštevat. Ko mu zmanjka prstov, privleče tiste izpod klopi na plan in odšteva naprej. Kolikor mu ostane, je rezultat. Ta način, ki sem ti ga napisala je najbolj primaren, obstajajo še hitrejši načini. Najbrž te je to zanimalo, ali kaj? Niti slučajno pa še ni čas, da otrok ne bi uporabljal nobenega ponazorila za zraven. Mi uporabljamo vse sorte, ne le prste. Od link kock, do raznih škatel s po 10 in 10 prostorčki, imamo zelo uporabne verige s 5+5+5+5 kroglicami, pa še take z 10+10 kroglicami, potem imamo prav posebne ladice s takimi gumbki, s katerimi se da fajn računat, številske trakove take in drugačne, skratka ponazoril na tone, da otrok dobi eno pravo predstavo o številih. Saj ne more kar takoj v enem mesecu že kar vse razumet, znat in biti brez ponazoril, lepo te prosim, to bi bilo pa zelo nerealno pričakovat. to je verjetno od šole, do šole odvisno,.. naša je v prvem razredu, seštevamo in odštevamo do 10 in ni zaželjeno uporabljati prstov. Je kr vztrajno učiteljica pisala v zvezek," še uporablja prste", dokler se ni naučila brez. Pa mislim da je kr fajn tako, ker zdaj zna računati do deset brez in je vse naprej lažje,..
_____________________________
Sem ponosna mamica dveh princesk
|