|      
Ops :( Si prepričan/-a, da ne želiš več sodelovati?
Preden potrdiš svojo odločitev, preberi podrobnosti.
Če potrdiš, da želiš odnehati, se ti bo avtomatično naložil poseben piškotek (cookie), s pomočjo katerega bomo ob ponovnem prihodu na našo spletno stran prepoznali tvoj račun in poskrbeli, da boš lahko v času trajanja nagradnega tekmovanja (od 17. 12. do 21. 12. 2018) nemoteno brskal/-a po Ringaraja.net brez prikazovanja ikon naših sponzorjev oziroma brez okenca na desnem delu zaslona.

Obenem boš izgubil/-a vse že osvojene točke in s tem, žal, izgubiš tudi možnost, da osvojiš odlično nagrado. Raje še enkrat premisli, preden klikneš da.

Si še vedno želiš odnehati?
Ringaraja.net uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih sicer ne bi mogli nuditi.
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki.   Več o tem
Uporabniki na tej temi: nihče
  Natisni
Stran: [1] 2   Naslednja stran >   >>
Uporabnik
Sporočilo << Starejša tema   Novejša tema >>
   Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
4.6.2007 20:42:46   
Gina
Zdi se mi prav, da tudi javnost ve, da se prenavljajo učni načrti.

Nova vlada meni, da otroci premalo znajo, zato so učnim načrtom dodali kar precej snovi, oz. po domače povedano, so precej učne snovi premaknili en razred nižje. Popravljam: nameravajo zelo v kratkem in po hitrem postopku premakniti. Zato da bi upravičili poseg v šolski učni načrt, so "vključili" tudi učitelje. Pri nas smo imeli 50 minut časa, da pregledamo vse učne načrte za prvo triado, se pravi 50 minut časa za 18 načrtov proučiti, primerjati, predlagati spremembe, prebrati dooolgo anketo in jo tudi izpolniti. Vsakemu laiku je jasno, da je to naše sodelovanje pač samo zato, da lahko odkljukajo sodelujoče, ni pa namenjeno resničnemu sodelovanju - enako kot se je dogajalo pri uvedbi devetletke. Pogovarjala sem se z več učitelji iz različnih koncev slo in povsod je bilo zelo podobno. Večina učiteljev se s predlaganimi spremembami ne strinja. Imamo sicer možnost internetnega sodelovanja oz. prispevanja svojega mnenja (kar sem sama prebrala, so učitelji vsi proti spremembam, na vseh srečanjih v živo, kjer sem sodelovala so tudi ogorčeni in nezadovoljni), vendar glede na pretekle izkušnje, dvomim v merodajnost ali realno upoštevanje le-tega (internetnega pritoževanja namreč).  Javnost do tega menda nima pravice glasovanja, saj o spremembah niti ve ne kaj dosti, niti se očitno javnost vladi ne zdi primerna za to, da bi jo kaj dosti seznanjala s tem, saj se spremembe sprejemajo na hitro.

Snovalci sprememb trdijo, da so zmanjšali število ciljev, ki jih mora otrok doseči. V prvih treh razredih je resnica taka, da so po dva cilja slovnično združili v enega samega, pa še kakšnega dodali. Ves čas učitelji tulimo, da so sicer reči, ki jih v posameznih razredih učimo,lahko primerne otrokovi stopnji, vendar da jih je preveč, da bi jih lahko kvalitetno utrdili, da bi se otroku usedli v njegovo bistvo, da vse snovi lahko zgolj na hitro obravnavamo, časa za kaj več pa ni. Tako se otroci naučijo večino reči na pamet, za en teden ali dva, potem pa reči pozabijo. Dolgoročno ne znajo prav dosti, kar se izkaže tudi na mednarodnih testih. Ker nimajo dobrih, utrjenih osnov, ne morejo graditi neke širine, vsaj sama tako menim. Obstoječim učnim načrtom pa dodajajo snov! Prestavljajo jo en razred nižje, otroci so pa eno leto mlajši. Kako se bo otrok lahko naučil še več, če še sedaj večine reči ne razume, ne poglobi znanja, ampak zgolj memorira detajle (celjski ravnatelj, ki je odstopil zaradi razmer v šolstvu, jih je označil za papagajsko učenje in zelo se strinjam z njim)!?
Če povem samo primer, ki me zelo bode v oči: učenje ali ne-učenje črk, branja in pisanja, naj bi bilo premaknjeno iz 2. v 1. razred, ali vsaj naj bi bila možnost za to po izboru šole, učenje seštevanja do 20 s prehodi vred naj bi bilo v 1. razredu, v drugem do 100 s prehodom, v tretjem razširitev do 10.000 . Decimalke naj bi se začele v 3. razreduuser posted image , ker so tam deli celote, ki sodijo zraven, če pa se učitelje vpraša, so pa še deli celote odveč.... Okolje je nabutano z mnooožico fizike, snovi je preveč, naravnih okolij pa skoraj ni...skratka, stroka je zgrožena nad predlogom sprememb. Sami pa ne moremo nič, tako kot pri uvedbi 9-letke nismo mogli nič.

Prosim starši, zahtevajte vpogled v spremembe učnih načrtov. Za vaše otroke gre!!! Tudi za tiste, ki so zdaj stari eno leto ali manj.
 
Naj vam povem, da so tudi sicer v šolstvu predlogi sprememb zelo kruti za otroke. Plačevali naj bi nas, po domače povedano, po glavah, po številu učencev, ki jih učimo. Jasno je, da si bodo šole prizadevale imeti čim več otrok v razredih, da bodo male šole dobesedno izumrle, ne v desetih, ampak v petih letih. Takih sprememb je še več, pa v bistvu še učitelji težko pridemo do podatkov, kaj nameravajo, ker jih pošiljajo samo ravnateljem. Špara se pa na otrocih. Na vaših in naših otrocih. Ljubljana bo ukinila nadstandard ene cele vzgojiteljice na razred. Jankovič hoče stadion namesto kvalitetnega izobraževanja. Namesto da bi se vzgojiteljica v polnem delovnem obsegu uvedla še v 2. razred ali vsaj cel čas vzgojiteljica v 1. razredu po celi slo, se je ukinja pol v prvem. Skratka, kako si predstavljajo, da se človek lahko polno posveti vsakemu otroku, če jih ima neprestano 28 v razredu? Kako lahko o vsakem otroku sploh ve, kaj dela in čuti? Normativi so grozljivi. Izgovarjajo se na Evropo. Edina reč, v kateri smo res dobri, so bili normativi, zdaj moramo Evropo ujeti, ne bo ujela ona nas, mi gremo dol k njej, saj moramo biti podn v edini reči, kjer smo bili res fajn.

Malo sem se razpisala, ampak povem vam, morate vedeti! Prosim, vključite se vsaj v spoznavanje sprememb, le tako boste imeli čisto vest pred svojimi otroki, da ste zanje storili vse. In iz izkušenj vam povem, če je otrok v totalnem stresu v šoli, trpi cela familija. Ni druge šanse. Omogočite mu zgledno in normalno šolanje. Edino tako bo kaj znal poglobljeno in z razumevanjem.

p.s.: učiteljice, prosim še vašo pomoč, mnenja in pobude, pa seveda informacije o ostalih spremembah in predlogih

lp g.
Neposredna povezava do sporočila: 1
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
4.6.2007 21:08:11   
nejcko
Gina, sem s tabo in ja, to kar se dogajo oz. kar se bo zgodilo, je grozljivka. Se bom malo poglobila, ko bom imela več časa in kaj več napisala.
Res bo treba nekaj ukretniti, ker se potaaaaaaaaaaaaapljamo - predvsem otroci!!!

(odgovor članu Gina)
Neposredna povezava do sporočila: 2
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
4.6.2007 21:16:21   
Anonimen
Še dobro, da sem se odpovedala karieri v šolstvu, ker bi drugače živčnega fasala.user posted image user posted image user posted image
Imam pa bližnja srečanja s šolniki in vas razumem.
In ker sem tudi mama, mi ni vseeno za to kar se dogaja.
Daj napiši, če se kje da protestirat proti tem spremembam.

(odgovor članu nejcko)
  Neposredna povezava do sporočila: 3
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
4.6.2007 22:13:09   
lelaval
Grozno. Že zdaj zahtevajo toliko od teh ubogih otročkov. Snov, ki smo jo mi jemali, ni šla tako v podrobnosti, kot pa jo obravnavajo sedaj moji otroci.
Napiši prosim link, kjer se lahko "zbunimo" - in upam, da bo kaj zaleglo.

_____________________________

V življenju sta nam dani 2 čaši, sladka in grenka: vsi moramo izpiti obe, življenje pa nam obe čaši toči nepredvidljivo.

(odgovor članu Anonimen)
Neposredna povezava do sporočila: 4
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
4.6.2007 22:57:09   
Anonimen
Grozljivka! Mene resnično skrbi, kaj vse bo še do takrat, ko bojo moji otroci šli v šolo.
Bom vesela, če boš še naprej obveščala, kaj se dogaja, bom pa pozorna tudi na te zadeve drugje. Me pa zanima, kaj se sploh da narest?

(odgovor članu lelaval)
  Neposredna povezava do sporočila: 5
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
4.6.2007 23:15:12   
pas
A je možno dobiti kak link v zvezi z omenjenimi zadevami?
--pas

(odgovor članu Gina)
Neposredna povezava do sporočila: 6
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
5.6.2007 7:47:19   
puncica
Moja dva sta sicer še mala (3 in 1 leto) in vsega glih ne razumem, ker me ta tematika še nekako ne zanima, ampak tudi naši bodo enkrat v šoli in zanima me kaj lahko naredim? Kako se lahko zbunimo/pomagamo?

_____________________________

Zunanji svet je le odsev sveta, ki ste ga ustvarili v svoji notranjosti.

(odgovor članu pas)
Neposredna povezava do sporočila: 7
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
5.6.2007 7:53:30   
cmokec
Kaj pa lahko kot starš naredim, če še učitelji nimate potrebne veljave? Res bi rada kaj več vedela, ker imamo ravno v četrtek spoznavni dan z učiteljico pred vstopom v šolo.

_____________________________

Moje srce grejeta dva mala sončka: Sara (2001) in Pia (2005).

(odgovor članu puncica)
Neposredna povezava do sporočila: 8
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
5.6.2007 8:06:13   
Anonimen
Jas bi tistega, kateri sestavlja učne snovi in normative za en mesec postavila v razred namesto učiteljice in še v vlogo starša, kateri mora ure in ure sedeti ob otroku, če hoče, da njegov otrok kaj doseže. To kar danes zahtevajo od otroka, kateri še 6 let ne dopolne, ko prestopi v prvi razred grozno?
Največji problem se pojavi v četrtem razredu, veliko vloženega truda iz strani učitelja in staršev. Ja v 4 razred bi dala tako pametno osebo za en mesec.

(odgovor članu Gina)
  Neposredna povezava do sporočila: 9
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
5.6.2007 8:42:51   
Olivija
spet slabe novice... že itak me je skrbelo, ker sem dobila vpogled v snov, ki jo učijo v četrtem razredu user posted image . Meni se zdi že zdaj zelo zahtevno, opažam tudi, da morajo starši veliko več delati doma z otroci, kot pa takrat, ko smo mi hodili v šolo.

Besedilo sem že forwardirala naprej in, če bo treba kakšno peticijo ali kaj podobnega začeti pa javite!.

(odgovor članu Gina)
Neposredna povezava do sporočila: 10
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
5.6.2007 8:49:55   
Anonimen
gina kako pa lahko starši kaj ukrenemo? kak predlog?

(odgovor članu Olivija)
  Neposredna povezava do sporočila: 11
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
5.6.2007 9:17:10   
mika
tudi mene zanima, kje lahko damo podporo učiteljem!

(odgovor članu Anonimen)
Neposredna povezava do sporočila: 12
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
5.6.2007 10:03:00   
puncica
A ja če dovoliš lahko tud jaz to posredujem naprej, samo hočem dovoljenje, ker drugač ne bom pošiljala. Drugač pa ne vem kaj lahko  še naredim user posted image

_____________________________

Zunanji svet je le odsev sveta, ki ste ga ustvarili v svoji notranjosti.

(odgovor članu mika)
Neposredna povezava do sporočila: 13
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
5.6.2007 10:42:31   
Lunca1
Rezultat bo pa ogromno predelane snovi, ki tudi pod razno ne bo utrjena.user posted image

Se mi pa zdi da imajo starši trenutno več besede, kot pa učitelji.

(odgovor članu puncica)
Neposredna povezava do sporočila: 14
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
5.6.2007 18:04:47   
Gina
V bistvu ne vem, kako bi lahko pomagale. Ravno zato kličem na pomoč. Na pomoč v imenu tistih učiteljev, ki jih poznam. Osebno ne poznam niti enega samega, ki bi se mu zdelo takšno uvajanje še večje količine snovi v nižje razrede ok.

Daleč najboljše se mi zdi, da bi reči prišle v medije. Nekateri ravnatelji to tudi počno, ravno zadnjič sem poslušala eno od zelo trezno razmišljujočih na enem seminarju in pravi, da bodo pri njih obvestili lokalne medije. Morda lokalne ni dovolj, še če bi vse glavne slovenske, najbrž ni dovolj.

Zaenkrat so rečina nivoju Zavoda za šolstvo. Po pravici povedano dvomim, da ima Zavod sam kot tak moč stvari obrnit proti "strokovnjakom", ki forsirajo še več snovi v razrede. Ti ljudje so prepričani, da je njihov predmet nabolj pomemben in da morajo toliko in toliko pri tej in tej starosti vedeti in če je vsebina primerna starosti, morajo vedeti VSE, kar bi lahko toliko stari otroci vedeli. Problem večinoma ni v tem, da ni primerno starosti, problem je v KOLIČINI. Ukiniti bi morali ogromno le-tega. Saj niso današnji otroci nič bolj butasti, kot smo bili mi, da rabijo inštruktorje že v petem razredu. Današnji otroci imajo ogroooooomno več snovi za predelat v mnogo hujše detajle. Pa še mnogo več se jim obeta. Otroci niso nič bolj zreli pri petih ali šestih letih, kot smo bili mi. Mogoče imajo širše obzorje, toda še vedno je njihova razvojna stopnja tam, kot je bila naša pri teh letih.

Morda boste kaj našli na straneh Zavoda za šolstvo, pa dvomim:


http://info.edus.si/info/

Sigurno pa je tale stran namenjena učiteljem, ki naj dajemo predloge. Učitelji boste tule imeli dostop, ker ste dobili geslo. Ne pozabite sodelovat. Saj ni veliko možnosti, da bo kdo kaj upošteval, če pa neko akcijo začnemo, pa bo vsekakor bolje kot nič. Za ne-učitelje piše, da lahko gledate nekatere strani.

Vse reči niso dostopne niti za nas. Sama nisem našla prenovljenega predloga UN za matematiko. So ga skrili začasno za nas ali kaj, nimam pojma, da se ne bi še bolj jezili in protestirali....skratka, omenjena stran za učitelje:


https://info.edus.si/studijske/login/index.php

Če drugega ne, povejte ljudem, da se nam obetajo spremembe. Glas ljudstva je pomemben. Vsak šteje. Za naše otroke. Ne rabimo genijalcev, rabimo dobro splošno izobražene ljudi, z dobrimi osnovami, na katerih se da gradit. Papagajščino v detajle pa v smeti, lepo prosim.

(odgovor članu Lunca1)
Neposredna povezava do sporočila: 15
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
5.6.2007 18:09:57   
Gina
Spletni naslov zaradi mene lahko posredujete, čeprav sem pisala nekoliko bolj raztreseno kot ponavadi. Ampak menda se razumemo za kaj gre, pa menda ne bodo zato aktivirali vseh tajnih služb v naši državi....ker jim pisanje ne bo všeč...pri nas se nikoli ne ve...user posted image user posted image user posted image

(odgovor članu Gina)
Neposredna povezava do sporočila: 16
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
5.6.2007 21:05:40   
Anonimen
Kaj pa www.uciteljska.net ?
Ker se tu zbirajo učitelji, bi mogoče lahko pomagali?

< Sporočilo je popravil natasa77 -- 5.6.2007 21:06:45 >

(odgovor članu Gina)
  Neposredna povezava do sporočila: 17
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
6.6.2007 7:33:02   
Olivija
Gina, nisem forwardirala spletnega naslova, ampak samo vsebino, med drugim tudi eni prijateljici, ki je novinarka in ima tudi dva majhna otroka, me prav zanima kaj bo rekla ...

(odgovor članu Gina)
Neposredna povezava do sporočila: 18
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
6.6.2007 16:41:50   
Gina
O, super! Če bi še kdo posredoval kakšnemu novinarju, bi bilo odlično, bom še na čvekanje vprašala.user posted image

(odgovor članu Olivija)
Neposredna povezava do sporočila: 19
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
6.6.2007 20:17:36   
ElaM
Kaj, ko bi učitelji skupaj stopili in napisali peticijo, ki bi jo bilo možno podpisati preko neta? Potem bi podpise dali Zveru in tako bi bila obveščena tudi širša javnost. Ne vem, razmišljam.


_____________________________

:)

(odgovor članu Gina)
Neposredna povezava do sporočila: 20
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
6.6.2007 21:29:51   
frutka_
    Gina, itak sem na vaši strani, saj tudi vrtcem slabo kaže...user posted image
Seveda sem pobudnik peticije proti temu pa naj dajo na referndum eno pametno stvar in ne odprtja trgovin ipd..

(odgovor članu ElaM)
Neposredna povezava do sporočila: 21
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
6.6.2007 22:20:31   
HuAnita
Lahko pošljem na številne medijske naslove...
Poleg mene je novinarka še hruška, pa Reja mislim da tudi dela v medijih....

(odgovor članu frutka_)
Neposredna povezava do sporočila: 22
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
6.6.2007 22:59:03   
nejcko
Jaz tudi mislim, da bi bilo najbolje zadevo spraviti v medije - Trenja ali Preverjeno se mi zdita še najbolj udarni oddaji.

Drugače pa se prenavljajo UN za vse predmete in za vse razrede in vsi se "prenavljajo" na isto finto. Sama učim dva predmeta na predmetni stopnji in pri obeh je ista pesem. Prenovitelji so samo zmanjšali obseg učnih sklopov, tako da manj zgleda, ampak v teh sklopih je zajeto popolnoma vse + še kaj več, kar je zajeto v že obstoječih UN.
Največja ironija pa je, da nam je zadnjič ena z Zavoda na seminarju hotela prodati modrost, da učencev ne smemo ocenjevati, dokler čisto vsi ne dosegajo minimalnih standardov. A mi lahko kdo razloži, kdaj pa naj potem sploh ocenjujemo učenceuser posted image  Časa za utrjevanje ni, s snovjo je treba naprej, ker realizacija mora biti 100%. Če bi vsak učitelj čakal, da čisto vsi učenci obvladajo neko snov, bi bili učenci lahko kar 9 let v enem razredu. Popravcev naj se ne bi dajalo oz. jih ne dajemo, ker s tem škodimo samo sebi, do 6. razreda otrok ne sme ponavljati razreda brez privolitve staršev (kakšni so starši danes, pa vsi vemo) torej gre tak otok dobesedno z eno ogromno luknjo naprej in naprej in naprej in potem se zgodi, da ob zaključku šolanja ne ve tistih nujnih osnov, ki so jih jemali npr. v 5. razredu. Začaran krog! Snov pa se kopiči in kopiči in kopiči.

Včasih smo v OŠ pri slo. gulili besedno in stavčno analizo in večina nas je slovnico kar obvladala - to je pač osnova. V SŠ pa je bil poudarek na književnosti, ker se šele takrat razvije tisto pravo kritično mišljenje. Danes pa učenci že v 7. in 8. razredu spoznavajo literarnoteoretične pojme, za katere sem jaz slišala prvič šele na SŠ, celo na faksu. V 8. razredu obravnavajo Prešernov Krst pri Savici - besedilo, za katerega moraš poznati zgodovino (BTW pri zgod. učenci tega obdobja sploh še ne obravnavajo), pojma nimajo o poganih, pokristjanjevanju in normalno, da besedila sploh ne razumejo; poleg tega je to besedilo, v katerem kar mrgoli besednih, stavčnih in zvočnih figur.
Mi smo Krst obravnavali v 2. letniku SŠ, pa še takrat nam ni bilo vse najbolj jasno. Ni čudno, da se učencem vse skupaj zagravža.

Ok, zdaj sem malo zašla, ampak očitno skušajo vse tisto, kar smo mi nekoč obravnavali na OŠ in SŠ strpati v devetletko. Znanje je pa na psu, resnično na psu, ampak samo zato, ker je vsega preveč; 5 kg moke pač ne moreš spraviti v kilsko vrečo. 

Treba jih je ustaviti, ker so ponoreli tam gor. Me prav zanima, kdaj so ljudje, ki pišejo šolsko zakonodajo in UN, zadnjič stali v razredu, če so sploh kdaj. Papir pa itak vse prenese, kajne?

(odgovor članu HuAnita)
Neposredna povezava do sporočila: 23
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
7.6.2007 4:19:59   
Anonimen
IZVIRNO SPOROČILO: nejcko
do 6. razreda otrok ne sme ponavljati razreda brez privolitve staršev

A tole je res al' kaj? user posted image
Sprašujem pa namreč zato, ker ima moj Jan cvek pri angleščini (še vedno upam, da ga bo do konca konference popravil, pa čeprav imajo vmes še Šolo v naravi oz. Kolonijo) in ko sem bila jaz v OŠ, je bilo tako, da če si imel pri enem od ocenjevanih predmetov (glasbo, likovni pouk, telovadbo, gospodinjstvo in tehniko so nam ocenjevali z "mu", "u" in "zu" in ni vplivalo na izdelavo razreda, kvečjemu na učni uspeh, če si nihal npr. med zadostnim in dobrim) cvek, potem si razred ponavljal, ne glede na to, ali je bil to 1. ali 8. razred. Kdaj so pa to spremenili?
Seveda sem sedaj, ko je moj Jan v 4. razredu 9-letke (sedaj ga končuje) opazila tudi, da prej omenjenih predmetov ne ocenjujejo več z "mu", "u" in "zu" (prej tega nisem vedela, ker se pač s tem nisem ukvarjala, saj sem jaz OŠ že zdavnaj zaključila, nihče drug v družini pa ni bil osnovnošolec), temveč so ocene številčne, kakor povsod drugje. Predmeti so enakovredni z ostalimi in, kakor se mi je zazdelo, celo delno združeni z nekaterimi. Mi smo imeli, npr., najprej predmet "SND" (Spoznavanje narave in družbe), kar se je potem, na predmetni stopnji, razdelilo na "Naravo" in "Družbo", kasneje pa pač še na "Biologijo", "Kemijo" in "Fiziko". Jan pa je imel že letos združen predmet "Naravoslovje in tehnika" in ni imel v enem učbeniku nič manj snovi, kakor smo je imeli mi v dveh ali celo treh učbenikih. OK, je pač za v šolo za nosit samo en učbenik  in en delovni zvezek (mi smo nosili po 2 za vsak predmet), vendar je tudi to ena "varka" - mi smo imeli 1x tedensko "Naravo" in 1x tedensko "Tehniko", oni pa imajo sedaj 3x tedensko "Naravoslovje in tehniko". Končna računica je torej enaka, tako glede snovi kakor tudi glede nošenja količine knjig v šolo.
In včeraj je Jan prišel domov, še vedno s cvekom iz angleščine (s katero so, mimogrede, začeli že v 3. razredu 9-letke, mi pa šele v 5. razredu) in mi povedal, da mu je razredničarka rekla, da bo razred naredil s trojko (dober uspeh). Vprašala sem ga, ali bo dober, če popravi angleščino, pa pravi, da ne - da bo v vsakem primeru dober. Kako si lahko dober, če imaš pa cvek? Meni to ne gre v račun. Pa ne, da nisem zadovoljna, da bo izdelal razred - seveda sem. Vendar ima Jan, glede na vse svoje psihične motnje, veliko luknjo v znanju pri marsikaterem predmetu in pri marsikateri snovi. Brez dopolnilnega pouka in brez specialne pedagoginje bi bilo seveda še slabše. Ko je v šoli, je pod vplivom Ritalina, ki ga jemlje, zato je takrat tudi bolj skoncentriran in obvladljiv, če smem tako reči, jaz pa mu teh tablet doma ne smem dajati (ne med tednom, ne med vikendi, ne med prazniki, ne med počitnicami) in se moram zato z njim in s šolskimi stvarmi ukvarjati tako in takrat, ko je v najslabšem psihičnem stanju, če se smem tako izraziti. Da rezultatov ni, je kar jasno. Strinjam se s tem, da naj bi se v otroka vnašalo čim manj kemije, seveda, ampak da pa potem poslušam, da se premalo ukvarjam z njim in da je učni primanjkljaj posledica mojega neukvarjanja z njim - to mi je pa potem traparija. Samo jaz sem tista, ki vem, koliko truda doma vložimo samo v to, da bi naredil domačo nalogo, kaj šele kaj več - potem pa se pojavi "strokovnjak", ki to kar na lepem bolje ve od mene. Svašta!
Že ta prehod iz opisnega na številčno ocenjevanje je za marsikaterega otroka (in starša) velik šok, kaj šele za hiperaktivčka, kakor je moj Jan. In če potem dodamo najprej to, da otroci začnejo obiskovati OŠ leto dni prej, kakor smo jo mi, ter to, da bodo sedaj, če bodo tole res sprejeli, določene učne snovi prestavljali v razred nižje, potem to pomeni, da se bodo otroci učili tisto, kar smo se učili mi, pri 6-ih letih namesto pri 8-ih. Ko pa dodamo še to, da je (bo) snov veliko bolj specificirana v detajle, kakor je bila pri nas... 6-letnik ima kar na lepem toliko dela, kakor ga je imel prej 9-letnik ali celo 10-letnik. Pa dam prav Gini - otroci so točno toliko zreli oz. sposobni, kakor smo bili mi pred 20-imi leti. Kako naj potem sfolgajo vse to in to še tako, da bodo dobili oceno 5?
Jaz nisem frik na ocene - pomembno mi je samo to, da je pozitivna in da vidim, da Jan pozna bistvo tistega, kar se učijo. Vse, kar je bolje od tega, je super. Njegova nadpovprečna inteligentnost čisto nič ne pomaga v šoli, glede na njegove psihične motnje. Zato nisem nikoli forsirala ničesar in tudi vnaprej ne bom. Kar se mene tiče, si lahko vse te učne načrte dobesedno nekam vtaknejo. Moji otroci bodo naredili točno toliko, kolikor so sposobni in niti pikice več - kar je zame logično. Ne moreš narediti nečesa, za kar pač nisi sposoben, kajne? Če te družba zato označi za neumnega - tudi prav. Tudi mene so označili za neumno in me še zdaj, ker imam pač samo OŠ, ampak ko pa kasneje ugotovijo, da kljub temu zaslužim 2x več kakor oni, ki so sedeli v šolah do svojega 22-ega leta ali raje še kako leto dlje (prakse, specializacije in podobno), potem pa utihnejo. Zame izobrazba še vedno ni pogoj za spodobno življenje. Je dobra podlaga, seveda (kakor mi je nekoč napisala Mišek), ampak da se pa tudi brez nje. In da se živeti tudi drugače, kakor po družbenih normah. Postrani te pa tako ali tako gledajo samo tisti, ki ti tako ali drugače nekaj zavidajo. Čemu se torej obremenjevati?
Skratka - strinjam pa se, da je tole bombardiranje otrok z vsem mogočim totalna norost. Na eni strani takšni učni načrti in normativi, na drugi strani pa gore pedo-psihiatrov in tudi specialistov za odrasle, ki so pripravljeni dati roko v ogenj zato, da bi nam dopovedali, da je otrok samo enkrat otrok in da mu moramo pustiti, da izživi svoje otroštvo, drugače bo imel kasneje, v najstniškem in odraslem obdobju, takšne ali drugačne travme. Kdaj pa naj bo otrok potem otrok? Do enega leta je od njega bolj malo (oprostite izrazu) - uči se jesti, piti, sedeti, hoditi,... Do drugega leta se nauči spregovoriti toliko besed, da lahko z bližnjimi toliko komunicira, da ga razumejo brez joka, vmes pa še shodi in prepozna predmete v svoji okolici toliko, da ve, za kaj so. Do tretjega leta se socializira v vrtec in postane toliko samostojen, da dojame osnovna družbena pravila obnašanja (ki so, mimogrede, marsikdaj skregana z vso logiko). Do četrtega leta se nauči stvari za preživetje v osnovnem obsegu. In potem mu preostane eno leto do petega leta, ko pa že "mora" trenirati črke, številke, osnovne izraze v vsaj enem tujem jeziku, en šport, da ne bo zakrnel, eno glasbilo, da mu bodo lahko drugi ploskali,... Potem je pa že star 6 let in - gasaaa v OŠ, kjer se začne tekmovanje s svetom, katerega se do penzije ne bo znebil. Pa še v penziji ne - takrat se bo z drugimi starčki na palčkah kregal, zakaj si je on zaslužil večjo pokojnino in kolikokrat gre z njo lahko v toplice.

Jebenti tak svet, no... Potem se pa nekateri čudijo, zakaj svojih dveh mladičev ne vzgajam tako. Ha!

(odgovor članu nejcko)
  Neposredna povezava do sporočila: 24
   RE: Prenova učnih načrtov! Starši pomagajte!
7.6.2007 14:55:48   
Gina
Ja, hu-anita, lepo prosim!user posted image user posted image user posted image

(odgovor članu HuAnita)
Neposredna povezava do sporočila: 25
Stran:   [1] 2   Naslednja stran >   >>
Stran: [1] 2   Naslednja stran >   >>
Pojdi na:





Prehlad, gripa ali angina?
Smrkav nosek, pordele oči, kašelj, kihanje, razbolelo grlo in splošno slabo počutje – vam je znano? Kako prepoznati, ali...
Kdaj je čas za kahlico?
Tako kot na skoraj vseh področjih otrokove vzgoje se tudi pri navajanju na kahlico teorija in praksa skozi čas spreminja...




Jaslice ali varuška
пеперутка16

Bi otroka raje vpisali v vrtec ali najeli varuško?