nejcko
|
Jaz ti ne morem točno odgovoriti, ker še nimam šolarjev, ti pa lahko podam svoj vidik kot učiteljica v tretji triadi - pa še to bolj na pol, ker tale naš šolski sistem tudi sama šele dobro spoznavam (do letos namreč še nisem delala na OŠ). Kolikor mi je znano, domače naloge niso obvezne, naj bi jih celo bilo čim manj, torej s tega vidika otroci naj ne bi bili preveč obremenjeni, je pa seveda odvisno od učitelja do učitelja, koliko DN daje. Nam so včasih komot dali cvek ali vsaj minus, če nismo naredili naloge, danes se ne prvo ne drugo ne sme več početi - torej je to v prid učencu, če naloge nima. Poleg tega so danes v primerjavi z nekoč vsa ustna in pisna preverjanja vnaprej napovedana, tudi število pisnih nalog je omejeno na teden, o čemer smo mi kot učenci lahko samo sanjali in smo fasali tudi po par ta kratkih kontrolk na dan. Torej imajo učenci danes kar se preverjanja znanja tiče vse bolj servirano na pladnju. Pri glavnih predmetih imajo celo pred pravim testom t.i. preverjanje, preko katerega se lahko povsem seznanijo, kako bo nek test zgledal. Tudi o tem smo mi lahko samo sanjali. Potem učni listi, pa delovni zvezki, v katere učencem skorajda ni potrebno nič pisati, grafoskopi, računalniki, TV, ... en kup učnih pripomočkov, o katerih smo mi lahko samo sanjali, in smo bili v največji meri odvisni le od samih sebe, koliko smo si uspeli zapisati v zvezke. Po tej plati mislim, da današnjim učencem ni nič hudega v šoli. Res je, da smo mi nekoč imeli manj predmetov, kot jih imajo danes, ampak to pač zahteva čas, v katerem živimo. Mi nismo imeli računalništva (to je bila za nas ZF), danes brez tega enostavno ne gre več. Tudi samo angleščina kot tuji jezik postaja za današnji čas premalo. Tudi izbirnih predmetov nismo imeli, smo pa imeli DMV pa kasneje STM, kjer smo se morali včasih kar fino piflati. Težko bi zdaj na pamet rekla, koliko premetov več, kot smo jih imeli mi, imajo današnji učenci, ampak dejstvo je, da jih zahteva sodobni čas, če pa že sam čas ne, potem jih pa zahtevajo oz. vsaj pričakujejo starši. Seveda bi bilo najbolje, da bi bilo čim več takih predmetov izbirnih in po možnosti še ne za oceno, torej kot krožki, ampak žal tako ne gre, oz je vprašanje, kakšni bi bili realni rezultati takega načina pouka. Ker potem bi naš celotni šolski sistem lahko postal kar krožkarski sistem, če me razumeš, in veliko učencev bi imelo ša manj možnosti za naprej, ker tukaj bi se pa res moral v prvi vrsti izkazati talent posameznika. Glej, današnja šola naj bi bila bolj praktično naravnana, kar prinaša ogromno tehniških, športnih in kulturnih dnevov, pa raznoraznih taborov, saj luninega mrka si pač ne moreš ogledati ob 10-ih dopoldan. Vse to se tako učencem kot staršem večinoma zdi čisto v redu, ampak če potem učencem ni potrebno čisto nič "pokazati", kaj so od tega odnesli, bi lahko naš šolski sistem spremenili v taborniški sistem. In spet bi bili na boljšem samo tisti, ki jih neko področje a priori zanima in so zanj nadarjeni. Ti npr. lahko nekoga leta voziš v opero, ampak če nima posluha za glasbo in estetiko, bo tam več ali manj samo zehal in od vsega skupaj bore malo odnesel. Sploh če mu ne bo potrebno niti v zvezek zapisati avtorjev in opere, ki si jih je ogledal. Jaz verjamem, da mladim danes v šoli ni lahko. Ampak tudi nam ni bilo, če dobro pogledaš. V marsičem smo bili morda na boljšem, v marsičem pa veliko na slabšem - recimo nobenih pravic nismo imeli in učitelji so se lahko po mili volji izživljali nad nami, pa se nisi mogel nikamor pritožiti. Kakšno točkovanje??? Kakšno napovedano spraševanje??? Če si bil učitelju trn v peti, si lahko čisto vsako uro krvavi pot potil pred tablo. Ampak preživeli smo. In tudi današnji otroci bodo, ker pač živijo v svojem času (to namreč ni naš čas, mi smo odraščali v drugačnem). V šoli in izven nje so bombandirani z raznoraznimi informacijami, znanji, tehnologijo ... gledajo starše, kako se cele dneve udninjajo službi, in šola je samo priprava na to. Kruto, ampak resnično.
< Sporočilo je popravil nejcko -- 8.1.2006 0:47:17 >
|