Anonimen
|
Nežna mamina uspavanka, dedkovo žvižganje ali babičino popevanje v kuhinji, kot tudi očetovo petje pod tušem, na prvi pogled nedolžne glasbene aktivnosti, veliko pripomorejo k razvoju otrokovega govora in obvladovanju splošne komunikacije."Poskusi so pokazali, da glasba sprošča otroke, ko so še v materinem trebuhu. Izkazalo se je, da to glasbo prepoznajo tudi kasneje, ko se že rodijo", je povedal profesor Michael Schulte-Markwort, otroški psiholog iz hamburške univerzitetne bolnišnice."Glasba že od samega začetka vpliva na razvoj možganskih centrov za govor. Otroci, ki so od začetka navajeni poslušati glasbo, navadno spregovorijo hitreje kot otroci rojeni v nemuzikaličnih družinah", je pojasnil dr. Schulte-Markwort in dodal, da glasba vpliva tudi na razvoj motorike in hkrati zmanjšuje napetost. Učenje melodije in besedila pesmi pa pomagajo razvijati otrokov spomin. Ritem in ples vplivata tudi na razvoj koordinacije mladih mišic, zato so muzikalični otroci bolj zdravi in imajo boljšo koordinacijo kot otroci, ki jih starši niso naučili peti, plesati, bobnati ali igrati na nek preprost inštrument. "Otroci zelo zgodaj razvijajo občutke za glasbo, povezujejo melodijo in ritem," je povedal dr. Schulte-Markwort. Takoj, ko se naučijo hoditi, že se začnejo gibati v ritmu glasbe in avtomatično poplesovati. Pozorni starši bodo zato otroke takoj spodbudili, da zapojejo in zaplešejo."Zato bi predšolske otroke morali vključevati v igre, ki vsebujejo ritmično gibanje in ples, v igre, ki napeljujejo otroke na ritmično ploskanje ali udarjanje po inštrumentih kot so triangel, zvon ali mali boben," je še poudaril dr. Schulte-Markwort.Pri petih ali šestih letih je najprimerneje otroki vpisati v glasbeno šolo, ker možgani v tej starosti najlažje osvajajo in obvladujejo potrebne veščine. Zato jim bo v tej starosti igranje na inštrument kot neke vrste igra."Ne priporočam pa v tej starosti učenja igranja violine ali denimo fagota, inštrumentov za katere otrok potrebuje spretnosti fine motorike, niti težkih učnih ur klavirja, ki so za mlade možgane preveč dolgočasne. Otroci v tej starosti naj se učijo igrati na blok-flavto in druge instrumente s katerimi lahko proizvedejo melodičen zvok", je še povedal dr. Schulte-Markwort in poudaril, da mora biti pri vsem tem na prvem mestu zabava.
|