|
RE: Motivacija za učenje, branje... 2.12.2009 22:06:33
|
|
|
|
Gina
|
Ma kaj pa vem, motivacija.... a veš, motivacije za to ne more imet, ker nekaterim je resnično težko se naučit brat - cilja dolgoročnega pa tudi ne more imet, ker ne šteka še, da bo ta napor obrodil razumevanje branja, ki je lahko ful fajn. Branje ni glih nekaj strašno enostavnega. Tako da jaz ne bi glih forsirala na ful teh reči. Bi se pa zmenila, da bere recimo en določen tekst ali pa če hočeš rajši en določen čas, ki nikakor ne sme biti daljši od 15 minut na dan in to bi bilo to. Ta čas moraš določit ali pa določita z otrokom skup. Vsak dan ista ura in brez odlašanja in tečnarjenja in potem konec. Najboljše je, da čim prej v popoldnevu, ker če bosta prestavljala eno zoprno stvar na večer, vaju bo morilo cel dan. Na začetku si lahko izbereta eno zgodbico, pa jo otrok prebere kolikor se pač zmenita - en del, ti pa potem še enkrat od začetka do konca. Normalno je, da otrok na začetku še ne razume prebranega. Nekateri še dolgo ne razumejo, četudi tekoče preberejo besedilo. Drugi pa obratno, se zaletavajo z branje, pa dosti razumejo. Kasneje lahko prebereš ti samo od tam, kjer je otrok nehal, do konca. Kasneje, ko otrok že vsaj malo razume, kar prebere, se lahko gresta tako igrico, da otrok prebere en stavek, ti pa naslednja dva. Ali pa otrok en odstavek, ti pa naslednje 3 odstavke. Ko pa je otrok sposoben slediti, pa lahko ti prebereš en del, potem ap na mizo spustiš kamenček, kocko, karkoli pač in od takrat naprej bere otrok. Ko otrok spusti kamenček, bereš naprej ti. Čisto na začetku mu lahko skopiraš kakšne slikce in na drugo stran prilepiš napisano ime, kaj je na sliki. Otrok prebere kaj piše in preveri na drugi strani, če je prav prebral. Ma samo ne vem, a se ti to ljubi doma delat, če je smiselno, te reči uporabljamo v šoli, ko to delamo. Pa še dosti drugih, tudi na cd-jih dobiš take sorte igrice, bralne, samo se mi zdi, da je prezamudno. Usedita se za tistih 10 minut na dan za brat karkoli že otroškega in to je to.
|
|
|