Bostjan-1
|
Komaj nekaj omenim, pa že dobim tri sporočila, kje se da to dobiti. Tem in vsem ostalim bodi namenjen tale sestavek. Verjetno je že marsikdo opazil tudi na naših cestah kolesarje, ki so za sabo vlekli prikolico, v njej pa enega ali dva nadebudneža. Gre za novost, ki se je v tujini kar lepo prijela, pri nas pa šele prihaja na plano. Idejo tovrstnih prikolic se pripisuje enemu kanadskemu Francozu, ki je naredil prikolico za prevažanje svojih otrok pred dobrimi petnajstimi leti. Od takrat se je na tržišču pojavilo kar nekaj proizvajalcev, katerih izdelke se lahko ogledate na njihovih domačih straneh: - www.burley.com - www.chariotcarriers.com - www.kidcar.com - www.leggero.com - www.weber-products.de - www.winther-bikes.com Kolesarske prikolice za prevoz otrok so alternativa otroškim sedežem za na kolo in imajo več prednosti pred slednjimi. Odvisno od tipa lahko vozite tudi dva otroka sočasno. Ker ni na kolesu dodatne teže, ki zviša težišče, je kolesarjenje ugodnejše in stabilnejše ter temu primerno varnejše. Otrok ima lahko v prikolici tudi igrače, da se zamoti pri daljši turi. Lahko lepo zaspi, ne da bi mu glava bingljala sem ter tja. Običajno imajo prikolice tudi nekaj prtljažnega prostora, kamor boste lahko dali potrebno prtljago. Če ne že v osnovi, pa se da vsaj dokupiti ponjava proti dežju, ki bo vašega malčka zaščitila pred vremenskimi nevšečnostmi. Skupna dovoljena teža se giblje med 40 in 50kg, pri čemer je teža prikolice med 10 in 15kg. Otrok je v prikolici pripet z varnostnimi pasovi. Nekaj o varnosti najdete na: - www.geocities.com/RainForest/1033/9602anhaenger.html - www.fahrradhof-steglitz.de/Allgemeine_Sicherheitsinformationen.pdf Tovrstne prikolice lahko kupite tudi v naših trgovinah, npr. v Bauerju, Giga Sportu in Bauhasu v Ljubljani, nadalje pri Žagarju v Kokrici,... Vendar gre običajno za manj znane proizvajalce in temu primerno za slabše prikolice. Razlog verjetno tiči v ceni, ki je po slovensko nerazumno visoka. Npr. cena prikolice Kiddy Van 101 pri Bauerju je 71.000 SIT, nanjo dajo kvečjemu nekaj % popusta za gotovino. Ista prikolica stane v Avstriji 219€. Za ostale modele lahko najdete cene pri enem izmed internetnih ponudnikov: - www.zweipluszwei.de - www.fahrradstudio.at - www.carrioles.com - www.fahrradies-halle.de/produkte/fahrradanhaenger.htm - www.bikeshop2000.de/Kinderanhanger/kinderanhanger.html - www.babybungalow.com/biketrailers.html Pri nakupu se morate najprej odločiti, ali boste kupili prikolico za enega ali dva otroka. Tiste za dva so le nekoliko širše, s tem pa tudi bolj stabilne. Nekatere dvosede prikolice omogočajo tudi sedenje na sredini. Razlika v ceni je majhna, zato svetujem dvosedo, četudi imate enega samega otroka. Naslednja pomembna razlika je v ugodju za otroka. Na razpolago so prikolice z ali brez vzmetenja, z dodatno regulacijo preko zraka, z oblazinjenimi sedeži in oblazinjenimi varnostni pasovi,... Razlike v ceni so tu ogromne. Pri nobenem ponudniku nisem mogel izbrskati, kako katera od teh lastnosti dejansko vpliva na otrokovo ugodje pri daljši vožnji. Zato naj tu velja pravilo zlate sredine – ne najcenejše, niti ne najdražje. Potrebno je tudi vedeti, da vzmetenje poslabša stabilnost v ovinkih na slabših cestah. Po drugi strani pa se tresljaji zmanjšajo z večjo dimenzijo koles in pri prikolicah, ki imajo namesto trde plastične školjke sedežni del oblikovan iz tkanine. Sicer pa so tresljaji še vedno dosti manjši kot pri sedežih za na kolo. Nadalje morate biti pozorni, kako bo prikolica vpeta na kolo. Obstaja več različnih priključkov, niso pa vsi univerzalni, zato preverite, kateri je primeren za vaše kolo. Pomembno se razlikujejo tudi v hitrosti in praktičnosti pripenjanja in odpenjanja. Končno je še vprašanje dodatne opreme. Tu si lahko omislite dodatna kolesa spredaj, da prikolica postane buggy ali trikolesni voziček. Ko boste šli na dopust, boste lahko voziček pustili doma. Nadalje lahko dokupite školjko za dojenčka, ki omogoča vožnjo otrok od tretjega meseca dalje. Tu so še razne sedežne prevleke, držala za stekleničke, odeje za noge,... Z dodatnimi držali se lahko prikolico spremeni tudi v rikšo, ne bodite pa niti presenečeni, če boste kdaj opazili tekača na smučeh, ki bo imel nase pripeto prikolico na smučeh. Skratka, možnosti za aktivno preživljanje prostega časa v krogu družine je več kot dovolj. Po moji top lestvici prednjači Ritschie SE nemškega podjetja Weber, vendar se cena vrtoglavo vzpne proti 1000€. Njim zelo blizu je danski proizvajalec Winther. Kot zelo dobre, sicer še vedno drage, a vsaj ne tako hudo, so prikolice kanadskega proizvajalca CTS. Odlično razmerje med ceno in ponujenim predstavljajo nemške prikolice Croozer. Med najcenejšimi boste našli že omenjenega Kiddy Van 101, ki pa bi mu očital predvsem premajhna kolesa. Po informacijah nemških in avstrijskih trgovcev so ostali proizvajalci nekako v senci teh, ker so pri isti kakovosti dražji ali manj dodelani ali neestetski,... Sam sem se lani spomladi odločil za CTS Cabriolet. Aktualni v mojem izboru sta bili še CTS Corsaire in Croozer 535. Corsaire ima vzmetenje, a je bil dražji kar za 110€. Croozer pa je nekaj cenejši, a v primerjavi s Cabrioletom težji za 4kg. Je pa prednost slednjega, da ima že v osnovi dodano tretje večje kolo, da ga lahko uporabljate kot trikolesni otroški voziček, in manjše kolo, da postane kot buggy voziček. Oboje morate pri CTS prikolicah dokupiti. Letošnje maloprodajne cene prikolic in dodatne opreme pri avstrijskem zastopniku lahko najdete na www.fahrradstudio.at/anhaenger.htm#preise. Lani smo s prikolico prevozili že preko 620km. Pogosto se odločamo za nedeljske izlete tako, da gremo do nekega izhodišča z avtom in nato naprej s kolesom. Poleti zelo prijetna tura je od Kranja do Jezerskega. Enkrat smo si ravno tu omislili še raženj za enkratno uporabo ter za jezerom pekli čevapčiče in se po travniku podili za žogo. Za vso to piknik opremo je v prikolici dovolj prostora. Ostale pomembnejše in nepozabne ture so bile še: Bled – Bohinjsko jezero, Tržič – Ljubelj, Koper – Potorož, Hoče – koča na Arehu ter Celovec – Vrba. Letos je kot prva v planu bovška kotlina in kraji ob Soči. Naše dosedanje izkušnje so zelo pozitivne. Teža prikolice (dobrih 10kg), otroka in morebitne dodatne krame po ravnem ne predstavlja nobenega problema, se pa izkaže kot huda ovira pri vožnji navkreber. Posebno pozornost zahtevajo razne neravnine na cesti in druge ovire, predvsem v ozkih ulicah, kjer se morate zavedati, da je zadaj še nekaj širšega, kot pa je vaše kolo. Povečan zračni upor se začne kazati nekje pri 25km/h, tako da boste tudi po ravnem težko vzdrževali povprečno hitrost preko 30km/h. Pri spustu pa si lahko na ravnih in odprtih delih privoščite tudi hitrosti preko 60km/h. Z Ljubelja smo se spustili celo do 67km/h, pa prikolica zelo lepo in mirno teče. Vendar pozor, zaradi dodatne teže se močno podaljša zavorna pot, zato je potrebno biti izredno previden. Gume na kolesa naj bodo rahlo spuščene, da je stična masa s cestiščem večja. Poleg tega je potrebno zavirati obvezno pred ovinkom, ko vozite še naravnost. Premočno zaviranje v samem ovinku, ko je kolesar že nagnjen, kar hitro pripelje do zdrsa zadnjega kolesa, na katerega pesto je vpeta prikolica, ki zaradi centrifugalne sile sili ven iz ovinka. Sicer pa doslej nismo imeli nobenih težav z morebitnim prevračanjem same prikolice, ker ima dokaj nizko težišče. Kadar je prtljažni prostor zaprt, se močno zmanjša pretok zraka mimo otroka, zato otroka prepiha mnogo manj, pa četudi je prednje (dežno) pokrivalo odstranjeno. Prikolica ima tudi mrežico proti mrčesu, ki dodatno ščiti vašega otroka. Glede na dovoljeno težo 45kg pričakujem, da jo bom lahko uporabljal še kar nekaj let. Med mimoidočimi opažam nekaj bojazni glede opaznosti na cesti in s tem povezane varnosti. Vsaka prikolica je opremljena z živahno zastavico, ki plapola visoko nad njo. Zato vas bodo vozniki preje opazili, kot pa če bi imeli otroka na kolesu
|