Joe
|
Zelo na hitro: predstavljajte si dva digitalna senzorja iste generacije (starosti in proizvajalca). Tisti z več megapikslov ima več šuma pri višjih svetlobnih občutljivosti (višji ISO nastavitvi). In obratno. Manjša kot je fotoenota na senzorju, bolj je nagnjena k šumu. Kaj to pomeni? Imate kakšno večerno fotko iz stanovanja, posneto s kompaktom? Bliskavica, kajne? Je lepo? Morda se lepo vidi obrazek, vendar pa je osvetlitev (smer, moč, trdota svetlobe) vendarle slaba. Dostikrat je najboljša in predvsem najpreprostejša kar tista, ki jo prostor ima v resnici, brez naše bliskavice. Toda: ni je v zadostni količini, da bi slika dobro izpadla. Ali ima veliko šuma ali zabrisane roke, glave ali pa kar oboje. Pri kompaktih je zaenkrat še tako, da do 50 jurjev v večernih urah ne moreš zvoziti ravno brez fleša, razen če se kdo postavi pod reflektorček ali pa če zares mirno pozira. To se bo spremenilo v dveh, treh letih, ko bodo boljša tipala (senzorji) dovolj poceni za tak razred. Zaenkrat so najboljši nešumniki Fuji kompakti (F10, F11 in sploh F30). Tudi če pri višji občutljivosti (višjem ISO) sprožite bliskavico, bo ozadje lepše (npr. z vidnimi predmeti, osvetlitvijo), ne pa črna luknja, ki se začne z grdo senco ob glavi. Pravilo je torej: ISO do tja, do koder je šum za vas še zadosti neopazen. Nazaj na megapiksle. Za neko ad hoc šolsko razstavo sem razvil A4 fotografije iz 6 megapikselnega fotoaparata (Nikon D70, zrcalnorefleksnež), pa izgledajo odlično. Dlakocepci bi z lupo kazali na kvazi probleme, a vam rečem - jaz, rojen komplicerator pri svojih hobijih - 6 MP je mera za A4 fotografijo, več zanjo ni potrebno. Pri kompaktih je odnos MP:šum sploh težaven, ker so njihovi senzorji res majhni, fotoenote na senzorju z veliko megapiksli pa so seveda manjše od fotoenot na senzorju z manj megapiksli. Mimogrede, koliko slik že imate razvitih na A4? Lahko bi jih imeli že s filma, ker je 35mm film bistveno bogatejši od 6 megapikslov. Se lahko izognemo šumu z uporabo protitresljajnih rešitev (VR, IS, electronic antishake)? Le dokler osvetlitven čas ni daljši od npr. 1/80 (normalna, sedeča otrokova igra), 1/60 (normalen pogovor odraslih) ali 1/40 (normalno poziranje) sekunde. Pri daljšem času (npr. 1/30, 1/20 s) se bodo na sliki poznal gibi oz. premikanje ljudi. Za nežive, statične motive te težave ni (razen če jih ziblje veter ali če ste v gondoli). Jaz bi torej na kompaktu izbiral nižji šum pri višjih ISO vrednostih na račun megapikslov. Še splošni nasvet za nakup digitalnega fotoaparata: odločite se na podlagi velikosti aparata in lastnih zahtev. Kako boste uporabljali (kako ga želite nositi s sabo) fotoaparat? Za srajčni žep: ultra tanki (Canon Ixus serija, Fuji serija tankih, podobno Nikon, Samsung itn.) Za torbico ali v bundo: kompaktni digitalni. Kar največ fotografije za malo denarja (= do cca. 100 jurjev): t.i. hibridni aparati z 10x in večjim zoomom (Fujifilm S9000 (priporočam, MediaMarkt za 100 jurjev) ali S5600, Sony, Panasonic modeli, Canon S3 je morda precenjen). Super kvaliteta za še pravo ceno, a z malo več volje do učenja: vstopni razred zrcalnorefleksnih fotoaparatov (Canon 350D, 400D, Nikon D50, D40, Sony alpha, Pentax, morda Olympus), če se le da, kdaj v prihodnosti z dobrim (boljšim) objektivom. V zgornjih odstavkih postopoma naraščajo velikost aparata, kvaliteta slike in deloma tudi cena (ta nekako še najpočasneje od naštetega). Še testne slike za Fuji kompakte: Primer slik za Fuji F30: http://www.dpreview.com/gallery/fujifinepixf30_samples/ Primer slik za Fuji F10: http://www.dpreview.com/gallery/fujifilmf10_samples/
_____________________________
Naši problemi so sanje revnih in preganjanih.
|