Tisana
|
Našla nekaj na netu za boljše razumevanje: MOJ PLIŠASTI ZAJČEK, KUŽA, MEDO,…. NE MI GA VZETI! Za otrokov razvoj je zelo pomembno, da se otroku omogoči varna navezanost, v smislu, da otrok lahko raziskuje, se oddaljuje od mamice, vendar se v trenutku strahu, stiske lahko takoj vrne v materino naročje. V času, ko pa mamica ni prisotna mu njegova ninica (medo, kuža, plenička)nadomesti mamico, saj otrok v njem vidi podobo mamice, njeno toplino njene besede. Ninica mu omogoča čustveno oporo, hkrati pa mu omogoča, da si razvije lastno vrednost: samostojnost in samozavest. Ob vsem tem se moramo starši zavedati, da ninica ne more nadomestiti mamice ves dan, ampak mu nudi: a)Nadomestek za mamico, ko je ni zraven. b)Občutek varnosti. c)Odkrivanje samega sebe. d)Odkrivanje lastnih čustev z prenosom nekaj čustev na ninico, ki so namenjena mamici. Ko otroka zajame tesnoba ga ninica spomni na tolažbo, ki mu jo daje mamica. Otroku omogočite, da v vrtec nosi svojo priljubljeno igračo, če pa je nima mu je ne vsiljujte. Vaš malček vam bo že sam pokazal, kaj si želi odnesti s sabo v vrtec. Otroku omogočite v času uvajanja čim bolj mirno in varno okolje, brez sprememb pri njem ali družini. Pa še tole (povzetek iz knjige Družine in kako v njih preživeti): ČUDOVITI PLIŠASTI ZAJČEK LOČEVANJE… Otrok ima naravno željo po tem, da raziskuje naravni svet. Če je užil ljubezen in čustveno oporo, ki sta pogoj za zaupanje, se pri 9. mesecih začne plaziti in raziskovati. Vendar mati mora biti dovolj blizu, da se otrok lahko priplazi nazaj in jo spet odkrije. Tako prejme temeljno sporočilo: Greš lahko kadarkoli hočeš in prideš spet k meni, kadar me potrebuješ. Potrebno, da včasih zdrži tudi brez nje. To mu zbuja tesnobo, zato mora mati priti, da ga pomiri. Pomudi mu prehodni predmet. DOVOLJENJE ZA ODRAŠČANJE… Nekje okrog 6. meseca se dojenček začne po malem ločevati od matere, kar pomeni, da iz stanja, v katerem je od nje čustveno popolnoma odvisen, prehaja v stanje, v katerem lahko prejema oporo tudi od drugih ljudi. Ugotovi, da mu pri tem pomaga prehodni predmet, in to na več načinov. Prvič – otrok lahko na plišastega zajčka prenese nekaj čustev, ki so namenjena materi. Če ga bo zdaj kdaj zajela tesnoba, ga bo zajček spomnil na tolažbo, ki mu jo daje mati. Drugič, ko se igra z zajčkom, lahko otrok preskuša tako materinsko kot otroško vlogo. To mu pomaga, da se nauči, kaj pomeni biti mati – nauči ga, kako lahko materinsko poskrbi zase. Zdaj, ko bolje razume lastno mater, si lahko bolj razločno začrta meje napram materi. Tretjič, dejstvo, da je mati vesela, če se otrok igra z zajčkom, nosi v sebi sporočilo, da je za otroka dobro, če se osamosvoji. Z drugimi besedami, zajček je spominska mamica, čistilec meja, učitelj za materinsko nego samega sebe in dovolilnica za neodvisnost.
_____________________________
V mladosti zamujenih norosti ne more nadomestiti vsa modrost starosti. (Bertrand Russel)
|